بسیاری از بررسی های علمی به این حقیقت رسیده اند که ویتامین D بعنوان سپر در مقابل بیماریهای ناشی از “زندگی مدرن امروزی” نظیر سرطان، سکته قلبی ، دیابت ، افسردگی ، آلزایمر و غیره عمل می کند.

ویتامین D چیست ؟

–         ویتامینD در حقیقت یک ویتامین نیست، بلکه یک مرحله قبل از هورمون (Pro-hormone) است که بعنوان یک کلید مرکزی ، بسیاری از واکنشهای بیوشیمیائی در بدن انسان را تحت کنترل دارد .

–         تقریبا غیر ممکن است که ویتامین Dباندازه کافی، توسط غذا جذب و وارد بدن شود.

–         بدن انسان میتواند ویتامین Dرا خود تولید کند ، چیزی که در رابطه با هیچ یک از ویتامینهای دیگر صادق نیست . ولیکن برای سنتز آن نیاز به نور خورشید است و دقیقا از همین جا مسئله شروع میشود .

متاسفانه فرم زندگی در عصر کنونی در کمبود ویتامینD بسیار تاثیر گذار است . ما ، چه در حین کار و چه در ساعتهای فراغت ، در را بروی خورشید می بندیم . اینطور که آزمایشها و بررسی های قابل توجه نشان میدهند ، تقریبا نیمی از افراد بزرگسال با کمبود ویتامینD روبروهستند . سئوال اینست که چگونه میتوان نیاز بدن به ویتامینD را برطرف ساخت . جواب: در صورتیکه محیط زیست اجازه دهد ، حرکت در هوای آزاد و سالم و بهره گیری از نور خورشید ، استفاده از قرص ویتامین D بعنوان مکمل و یا در صورت لزوم بصورت تزریقی.

البته مصرف ویتامین D ، بخصوص چنانچه بمقدار زیاد مورد نیاز باشد ، باید زیر نظر پزشک صورت گیرد . میزان نیاز به تجویز آن را میتوان با اندازگیری میزان ویتامین D در خون مشخص نمود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به پزشک مورد اعتماد خود مراحعه نمائید.

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *