موی سالم احساس خوب

ريزش موی سر ممکن است که جنبه ژنتيکی داشته باشد . وليکن در بسياری از مواقع علل ديگری نظير تغيير در وضعيت هورمونها در بدن مطرح ميباشند که بعنوان مثال ميتوان به ريزش موی سر پس از وضع حمل و يا حذف داروهای هورمونی جلوگيری از حاملگی اشاره کرد . در هر دو مورد ميزان استروژن در بدن طی زمان کوتاهی شديدا کاهش پيدا ميکند . بعلت اين کاهش ناگهانی ، رشد مو نيز قطع شده و پس از چند هفته شروع به ريزش ميکنند . ريزش موی سر ممکن است بطور موقتی در طی سالهای يائسگی هم اتفاق بيفتد . بالا بودن هورمونهای مردانه در خانمها از علل ديگر ريزش موی سر محسوب ميشود .

آيا وضعيت عموم هورمونها در بدن شما بدون ايراد است ؟

با استفاده از تستهای آزمايشگاهی ميتوان وضعيت کنونی هورمونهای مربوطه ، از جمله هورمونهای غده تيروئيد را مورد بررسی قرار داد . در صورتيکه عدم تعادل هورمونی تشخيص داده شود ، پزشک ميتواند با تجويز مقدار اندکی از هورمون ايراد را بر طرف سازد . در موارد ريزش شديد موی سر ، بايد رژيم غذائی نيز تحت بررسی قرار گيرد .

چک ويتامين ها و عناصر کمياب

  • بررسی کمبود ميزان ويتامينها و يا عناصر کمياب . اين نوع کمبود ها را ميتوان با استفاده از چند تست آزمايشگاهی تشخيص داد و در صورت لزوم توسط پزشک تحت درمان قرار داد .
  • –             بررسی تغيير در ميزان برخی از عناصر ديگر در خون ، منجمله آهن
  • –              مسموميت با جيوه و تاليوم از عوامل ريزش شديد موی سر ميباشند .

برای کسب اطلاعات بيشتر به پزشک مورد اعتماد خود مراجعه نمائيد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *